بررسی تخصصی Element Titan

در اکثر مواقع و در بیشتر ابزارآلاتی که با آن‌ها سر و کار داریم، جثه و ابعاد بزرگتر نکته‌ای منفی به حساب می‌آید. اما این یک قاعده مسلم نیست و شرکت سوئدی Element محصولی را داراست که یک مثال نقض تمام عیار برای جمله بالا می‌باشد؛ دوربین روی سلاح تایتان (Titan) با دهنه شیء 56 میلیمتری، که یک هیولا اروپایی و کارا در دنیا اپتیک و تیراندازی است.

دوربین‌های خانواده تایتان علی الخصوص مدل 5-25x56 جزء انتخاب‌هایی هستند که اگر حاضر باشید کمی راحتی استفاده دوربین‌های سبک ‌وزن را فدا کنید، به اهدافی در سرگرمی و یا حرفه خود خواهید رسید که هیچ موقع فکر آن‌ها و بدست آوردنشان را هم نمی‌کردید...!

سری دوربین‌های روی سلاح خانواده تایتان، همگی دارای تیوپ مرکزی 34 میلیمتری هستند که در کنار حضور 56 میلیمتری دهنه شیء توانسته‌اند بهترین مکانیزم عملکرد و همچنین اپتیکی را به رخ بکشند. از منظر اپتیکی و شفافیت دید، دوربین‌های سری تایتان نسخه پیشرفته‌تر سری Helix حساب می‌شوند که با وجود استفاده همسان از لنزهای HD (High Definition) در آن‌ها، شرکت المنت با تعبیه 4 عدد لنز بیشتر نسبت به سری هلیکس زلالیتی مثال‌زدنی و بی‌همتا را ارائه داده که فقط کافیست یکبار دنیا را از چشم دوربین‌های Titan ببینید و دیگر نشود عشقتان را کنترل کنید...!

عدسی شیء 56 میلیمتری دوربین‌های Titan با همراهی پوشش های نهایی‌ چندگانه و چندلایه شرکت المنت قادر است که تاریک‌ترین زمان‌های روز را مانند خورشیدی تابان نورانی کرده و هیچگاه در هیچ زمانی از روز دستتان را در پوست گردو نگذارد و همیشه در بین دوستان سربلندتان کند.

از آپدیت‌ها و به نوعی مزیت‌های سری دوربین‌های تایتان نسبت به دوربین‌های خانواده Helix، قابلیت چرخش بیشتر در هر دور چرخاندن غربالک‌ها آن است. هر دایره‌ای (360 درجه) که با چرخاندن غربالک‌ها طی کنید، در دوربین‌هایی با واحد موآ  25 MOA و در دوربین‌هایی با واحد میلی رادیان 10 MRAD جابجایی ایجاد می‌شود که بسیار در زمان‌هایی که نیاز دارید در سریع‌ترین زمان ممکن دوربین خود را برای فواصل دور تنظیم کنید به کارتان خواهد آمد.

تیوپ 34 میلیمتری دوربین‌های تایتان که نسبت به سری Helix نزدیک به 4 میلیمتر قطر بیشتری گرفته‌اند، باعث شده که این دوربین‌ها بتوانند گستره بیشتری از جابجایی و تغییر رتیکل را در خود جای دهند و بشود با آن‌ها آنسوی خط افق را هم نشانه گرفت. دوربین Titan 5-25x56 در راستا عمودی به ترتیب در سیستم ریاضی MOA و MRAD دارای 90 MOA و 26.2 MRAD قابلیت کلیک‌دهی می‌باشد که این اعداد در راستا جانبی به اعداد 50 MOA و 14.5 MRAD تغییر پیدا می‌کنند. هر واحد کلیک نیز همانند قبل در سیستم MOA یک چهارم آن و در سیستم MRAD یک دهم آن می‌باشد تا تسلط و چیرگی بر دانه دانه کلیک‌ها بدون خدشه و ثابت باقی بماند.

دوربین Titan 5-25x56 مانند بیشتر اعضا اپتیکی شرکت Element، به صورت FFP (First Focal Plane) طراحی و تولید شده است. رتیکل‌هایی که توسط مهندسان در فاصله اول کانونی قرار می‌گیرند، جهت ارضا فاصله‌های بلند برد پا به میدان می‌گذارند و با تغییر در عدد بزرگنمایی همچنان ثابت در ابعاد باقی مانده که برای افت‌گیری گلوله و استفاده از Hash-Mark رتیکل به هیچ فرمول ریاضی با کمک آن‌ها نیاز نخواهید داشت.

در قسمت ابتدایی و محل عدسی‌های چشمی دوربین روی سلاح تایتان نیز تفاوت‌های کوچک و بزرگی نسبت به باقی سری دوربین‌ها مشاهده می‌شود. ماشین‌کاری قسمت چشمی به شکل حرفه‌ای‌تری انجام گرفته تا اصطکاک بیشتری با دست کاربر برقرار کند و زمانی که او دستکشی بر دست داشته باشد بازهم مشکلی در ایجاد راحت‌ترین فاصله چشم با دوربین نداشته باشد.

کمی جلوتر نیز و بر روی رینگ بزرگنمایی جایی خالی بر پیکره آن خواهید دید که شاید همین الان هم حدس زده باشید که علت آن چیست..! درون بسته بندی دوربین‌ Titan 5-25x56 شرکت المنت اهرم کمکی بزرگنمایی (Throw Lever) قرار دارد تا با اتصال آن به حلقه چرخاننده بزرگنمایی همچنان بدون کمترین دردسر راحت‌ترین تجربه کار با یک دوربین حرفه‌ای و پروفشنال را احساس کنید.

از دیگر ویژگی‌های قابلی که می‌شود در دوربین روی سلاح بلند برد Titan 5-25x56 به آن اشاره کرد تصحیح خطا پارالکس و رتیکل روشن شونده در آن‌هاست. شما می‌توانید خطا دید پارالکس را در این دوربین از فاصله 15 متری تا بی‌نهایت رفع کنید و بدون هیچ نگرانی بابت خطای دید تیرهای خود را به پرواز دربیاورید. در شرایط کم نوری نیز 6 پله قابلیت روشن شوندگی رتیکل دوربین‌های تایتان به کمکتان می‌آیند و در زدن خال وسط سیبل یاری‌تان می‌کنند.

ویژگی دیگری می‌توان گفت نسل به نسل و خانواده به خانواده در سری دوربین‌های شرکت Element می‌چرخد، قابلیت صفر دوربین یا همان Zero Stop است. قفل صفری که بر خلاف همه دوربین‌های عالی رتبه جهانی برای تنظیم و ثبات به هیچ ابزاری نیاز ندارد و فقط خواست شما را برای تنظیم دوباره نیاز دارد.

بدنه‌ای از آلومینیوم مخصوص صنایع هوا-فضا وزن 1105 گرمی این محصول را مراقبت می‌کند. در کنار این نیز درون کالبد آلومینیومی دوربین‌های Titan دیگر خبری از غربالک‌های پلاستیکی نیست و شرکت المنت آن‌ها را با فلز ضد زنگ جایگزین کرده تا دوربین‌هایش بیش از پیش قابل اطمینان و اتکا باشند.

فضای داخلی دوربین نیز با استفاده از گاز نیتروژن پر و بدون جای خالی شده که کاربرد گاز نیتروژن در دوربین‌ها و وسایل اپتیکی امکان ندارد دیگر بر کسی پوشیده باشد. گاز نیتروژن با ایجاد فشار مضاعف درون دوربین اجازه جابجایی و تکان خوردن لنزهای آن را نمی‌دهد و نمی‌گذارد ذره‌ای گرد و خاک و بخار آب بر روی آنان بنشیند.

در بسته‌بندی شکیل دوربین 5-25x56 مدل تایتان جدا از اهرم کمکی بزرگنمایی، شما یک آفتابگیر عدسی شیء برای روزهای گرم تابستانی، یک عدد کاور و محافظ عدسی‌ها برای ماندگاری بلند مدت، یک محافظ پرشی عدسی شیء موثر در انجام عکس‌العملی سریع و در نهایت وسایل تنظیف دوربین را دریافت خواهید کرد تا دوربین‌های شرکت Element کامل‌ترین کالکشن وسایل همراه و مورد نیاز را با خود داشته باشند.

محصولات المنت از این پس با وارانتی و خدمات پس از فروش فعال در ایران توسط مجموعه قوچ به عنوان نماینده رسمی و انحصاری این برند در ایران عزیزمان عرضه می‌گردند، تا لذت داشتن یک دوربین روی سلاح خوب و باکیفیت در رده قیمتی متوسط و پایین و همراه با خدمات پس از فروشی که لایق هم میهنانمان است را در دسترس قرار دهند.

نظرات


captcha

ارسال نظر
مقالات جدید
مقالات پربازدید

فروشگاه لوازم شکار و طبیعت گردی قوچ

Top