بررسی دوربینی ایده آل برای اسلحه گلوله زنی Zeiss Conquest HD5 2-10x42


ابعاد و وزن مناسب در کنار استفاده از سیستم داخلی قابل اتکا در این دوربین ؛ گزینه ای ایده آل برای دارندگان سلاح گلوله زنی به شمار می رود.
رتیکل بالستیکی و جدید به کار رفته زایس در این سری دوربین ها قابلیت تیراندازی در شش فاصله مختلف را به تیرانداز می دهد.
نکته جالب در این رتیکل, حکاکی بالستیکی دقیق و جالب توجه این رتیکل روی شیشه, برای تیراندازی توسط کالیبرهای استانداردی نظیر 270 و 30-06 و 308 و نظیر این کالیبرهای است.



پس از باز کردن بسته بندی جدید و محکم زایس که از ایده ای جالب برای بسته بندی این سری محصولات استفاده کرده با دوربینی در ابعاد مناسب روبرو می شویم.
درپوش محافظ از جنس همیشگی و پلاستیک مات با نشان زایس است. کیفیت بدنه از جنس آلمینیوم قابل قبول با پوشش دهی مات و با رنگ تیره است. نخستین چیزی که از دوربین جالب توجه به نظر میرسد قسمت چشمی جدید با توجه به مدل گذشته Conquest است.
تغییرات جدید, جدی و حاکی از یک طراحی کاملاً متفاوت است. در سری قبلی تولیدات زایس با عنوان Conquest که در خاک آمریکا مونتاژ و ساخته می شد.
نخستین نکته حائز اهمیت در این دوربین که به چشم می آید نوشته روی این سری دوربین است:
Assembled in Germany
این دوربین در خاک آلمان مونتاژ شده که حاکی از اهمیت بالای این سری از دوربینها برای کارخانه زایس دارد که خط مونتاژ این سری از محصولات را به خانه برده.
نخستین چیزی که با بررسی مشخصات فنی دوربین پی خواهیم برد میزان ضریب بزگنمایی گسترده این دوربین است. میزان ضریب بزگنمایی در این دوربین 5 برابر است. این بدان معنا است که ضریب بزرگنمایی حداقل و حداکثر دوربین ضریبی از عدد 5 می باشد. این عامل نشاندهنده تکنولوژی به روز به کار رفته در تولید این دوربین است. تیراندازی در فواصل بسیار دور یا بسیار نزدیک کار سختی نخواهد بود. میزان بزرگنمایی حداقل به گونه ای است که نسبت به بزرگنمایی چشم انسان تفاوت چندانی نداشته و می توان در شلیک های ناگهانی و یا فضاهای محدود به سادگی از دوربینتان استفاده کنید؛ نه اینکه دوربین را در این مواقع وسیله ای ناکارا و مزاحم به حساب آورید.
در تیراندازی های راه دور پس از ضریب بزرگنمایی مناسب و شفافیت دید این دوربین؛ درج رتیکل حکاکی شده روی لنز در این سری از دوربین ها بسیار کارا و مناسب برای تیراندازی های سریع می باشد. رتیکل این دوربین از نوع بالستیکی Rapid Z600 است.

در این رتیکل با سرعت عمل بسیار بالا خواهید توانست در فواصل مختلف و با سرعت و دقت بالا اهداف را مورد اصابت قرار دهید.

به طور ساده در طراحی این رتیکل میزان خطوط افت طوری در نظر گرفته شده که برای بیشتر کالیبرهای رایج غیر مگنوم نظیر 270 و 308 و 06-30 و غیره همخوانی داشته و قابلیت تصحیح افت این کالیبرها را تا فاصله 600 یاردی داشته باشد. نکته جالب توجه در این رتیکل اعداد نوشته شده کنار هر خط است. این اعداد به تیرانداز برای پیدا کردن خط افت مورد نظر کمک شایانی می کند. این اعداد در شرایط مختلف؛ دقت و سرعت تیرانداز را دو چندان خواهد کرد. همچنین در این رتیکل قابلیت تیراندازی در بادهای با سرعت 8 یا 16 مایل در ساعت و در فواصل مختلف در نظر گرفته شده است. قسمت بالای رتیکل برای تخمین فاصله شما تا شکار کابرد دارد که با یک فرمول ساده میتوانید فاصله تا شکار را با دقت مناسب برآورد کنید. در کل با این رتیکل ساده و کارا پس از دانستن فاصله واقعی میتوان به راحتی به اهداف ریز تا درشت شلیک کرد.

دوربین Zeiss Conquest HD5 2-10x42 با طراحی ساده,کاربردی و زیبا در کنار دید شفاف و قیمت مناسب گزینه ای قابل رقابت میان دوربینهای موجود در بازار در این سطح قیمتی می باشد. 

مونتاژ در آلمان   |   Assembled IN GERMANY


فایل ویدوئی آزمایش این سری محصولات:



نظرات

 
captcha

 
ارسال نظر
مقالات جدید
مقالات پربازدید

فروشگاه لوازم شکار و طبیعت گردی قوچ

Top