بررسی تخصصی Element Helix HD & HDLR

دو تن از قوی‌ترین‌ها و کاربلدترین‌ دوربین‌های روی سلاح شرکت Element، که شاید تفاوتشان را فقط وقتی آن‌ها را در کنارهم قیاس کنید متوجه شوید! دوربین‌های روی سلاح  Helix HD و Helix HDLR که هر دو مانند اعضا دیگر خانواده سری Helix از تیوپ مرکزی 30 میلیمتری بهره می‌برند و پرچمدار آزادی حرکت پرتوهای نوری در کالبد دوربین‌های شرکت Element هستند.

(توجه داشته باشید که هرچه تیوپ مرکزی یک دوربین قطر بیشتری به خود بگیرد، می‌تواند تصویری زلال و شفاف‌تر را با وسعت بیشتری (Field of View) بر روی پرده به نمایش بگذارد و لذت تماشا در دوربین را برای فرد کاربر چندین برابر کند.)

سری دوربین‌های Helix HD و HLDR در ظاهر شاید همنام با باقی سری Helix این شرکت سوئدی باشند، اما در دل بسیار شبیه به خانواده Titan این شرکت هستند. از منظر قدرت اپتیکی، شفافیت تصویر و همچنین تعداد لنزهای استفاده شده این دو خانواده کاملاً همسان و همرده می‌باشند ولی با یک تفاوت اساسی؛ دو دوربین بی‌نظیر HD و HDLR بازه بزرگنمایی 8 برابری را ارائه می‌دهند! مقداری که کمترین عدد بزرگنمایی یعنی 2 برابر را ضرب در 8 می‌کند و نهایت بزرگنمایی این دوربین را به عدد فوق‌العاده 16 می‌رساند. داشتن چنین گستره تغییری در مقدار بزرگنمایی، کاملاً ایده‌آل تیراندازی در فواصل نزدیک‌ و دور دست است و این دوربین‌ها را تبدیل به ابزاری عالی برای رسیدن به بهترین‌ها کرده است.

با نگاه به مشخصات فنی دوربین‌های HD و HDLR، دهنه لنز شیء هر دو آن‌ها عدد 50 میلیمتر را نشان می‌دهد؛ مقدار قطری که تیراندازان حرفه‌ای می‌دانند که چه جواهری هست... دوربین‌ها با دهنه 50 میلیمتری دوربین‌هایی هستند با وزنی نسبتاً سبک و همچنین توانا در به تصویر کشیدن شرایط کم نوری، که از پرتقاضاترین قطر دهنه‌ها در بین تیراندازان جهانی مخصوصاً تیراندازان ایرانی است.

تصحیح خطا پارالکس نیز به برکت حضور لنزهای HD (High Definition) در این دوربین‌ها از 10 متری تا بی‌نهایت برای شما قابل رفع است و شما خواهید توانست با تسلطی عالی، برای مثال، در بزرگنمایی 2 برابری به هدفی متحرک تیراندازی کنید.

نوع رتیکل در دو دوربین HD و HDLR به صورت SFP (Second Focal Plane) طراحی شده است. رتیکل‌های SFP که به چشم‌تیراندازان قدیمی و زبده رفیقی آشنا هستند و ترجیح آنان نیز کار با این دسته از رتیکل‌هاست. رتیکلی‌هایی که در هر مقدار بزرگنمایی باشند، بازهم ثابت و بدون تغییر باقی می‌مانند و در نظر بسیاری از افراد بهترین رتیکل‌ها برای تیراندازی در طبیعت می‌باشند.

دوربین Helix HD دارای پوشش (محافظ) برای غربالک‌های خود است تا نبود قابلیت Zero-Stop (قفل صفر) را در خود جبران کند و هنوز بتواند ایمن‌ترین باشد. مقدار واحد کلیک در این دوربین همانند Helix HDLR یک دهم میلی رادیان است تا هدف اولیه ساخت و تولید به قله خود رسیده باشد. جفت غربالک‌های جانبی و عمودی به راحتی قابل برگشت و تنظیم دوباره نیز هستند تا شما حتی با استفاده از یک پوکه بتوانید کار را انجام دهید و همچنان در اوج سادگی پرواز کنید...!

با وجود حضور محافظ‌های غربالک در دوربین Helix HD بر خلاف دوربین Helix HDLR که دارای قفل صفر دوربین است، شرکت Element رینگ‌های ثابت کننده دیگری نیز در بسته بندی آن قرار داده تا با گذاشتن آن بر روی غربالک‌ها، دیگر اجازه تکان خوردن نداشته باشند و هیچ گرد و خاک و یا ضربه‌ای نخواهد یک کلیک هم آن‌ها را تغییر دهد و دردسر تنظیم دوباره دوربین را به جان شما بیاندازند


.


در آن طرف ماجرا و در دوربین Helix HDLR قضیه کمی فرق دارد. غربالک‌های دوربین Helix HDLR مانند غربالک دیگر سری Helix می‌باشند و بدانید که طرفداران بسیار از این بابت خوشحال هستند. شرکت Element نیز در بیان علت این ماجرا بازخورد فوق مثبت مشتریان خود را عنوان کرده گفته که بخاطر آن‌ها غربالک‌ها را در دوربین Helix HDLR دست نزده است.

عدم نیاز به هیچ گونه وسیله و ابزار خارجی نیز برای تغییر و تنظیم قفل صفر به دوربین HDLR نیز به ارث رسیده و شما همچنان با خیالی آسوده در هر مکانی که باشید می‌توانید آن را دوباره و مطابق با موقعیت خود تنظیم کنید. بازه جابجایی کلیک عمودی در هر دو دوربین عدد خارق‌العاده 100 MOA / 29 MRAD را بازگو می‌کند که بسیار فراتر از هرنیازی است که با این دوربین‌ها ممکن است برخورد کنید.

شرکت Element با شنیدن خواسته درصد زیادی از تیراندازان در سرتاسر جهان برای رتیکلی روشن‌شونده، در یک حرکت بی‌نظیر و انقلابی، به جای فقط قرار دادن خشک و خالی این ویژگی در خانواده Helix، دست به طراحی تازه و شروعی دوباره از خانه اول زد تا با نگرشی تازه به خواسته تیراندازان و مشتریان عزیزش توانسته باشد دوربینی بهتر از پیش را با هدف رفع نیازهای روز تقدیم آنان بکند.

برای توضیح آخرین ویژگی نیز بدانید که هر دو دوربین HD و  HDLR رتیکل روشن شونده دارند اما بازهم با یک تفاوت کوچک. در دوربین HDLR به علت پوشش مسافت‌های دورتر کل پیکر رتکیل روشن می‌شود که این مورد در دوربین HD برای سادگی و راحتی بیشتر در کاربری به تنها یک نقطه مرکزی روشن شونده تقلیل پیدا کرده است. این مورد را نیز در نظر بگیرید که دوربین HDLR و رتیکلش در بزرگنمایی 16 برابری خواهند رقصید، به قولی در بزرگنمایی 16 برابری کالیبره شده است، و رقص دوربین HD را در بزرگنمایی 8 برابری خواهید دید؛ تا اگر فکر کردید که رنگ قرمز این دو بزرگنمایی یاد شده بر روی چرخاننده بزرگنمایی فقط برای خوشگلی است، سخت در اشتباه باشید...!

در نهایت باید گفت که هدف ساخت دو دوربین HD و HDLR ساده سازی هرچه بیشتری هر آن چیزی بود که امکان داشت در چشم یک نفر در دوربین‌های سری Titan و Helix پیچیده بنظر رسد و دوربین‌های نامبرده شده دقیقاً وسط دو خانواده بزرگ Helix و Titan شرکت Element سرافراز خواهند ایستاد و حفره خالی انتخاب را در بین آنان پر می‌کنند. محصولات المنت از این پس با وارانتی و خدمات پس از فروش فعال در ایران توسط مجموعه قوچ به عنوان نماینده رسمی و انحصاری این برند در ایران عزیزمان عرضه می‌گردند، تا لذت داشتن یک دوربین روی سلاح خوب و باکیفیت در رده قیمتی متوسط و پایین و همراه با خدمات پس از فروشی که لایق هم میهنانمان است را در دسترس قرار دهند.

نظرات


captcha

ارسال نظر
مقالات جدید
مقالات پربازدید

فروشگاه لوازم شکار و طبیعت گردی قوچ

Top