بررسی تخصصی Element Helix

سری دوربین‌های روی سلاح Helix شرکت Element یکی از سری‌های باکیفیت و حرفه‌ای این کمپانی می‌باشد که برای تامین همه نیازهای یک تیرانداز طراحی شده‌ است. این سری دوربین‌ها هدف تولدشان تحمل سخت‌ترین شرایط ممکن و همچنین ارائه بی‌نقص‌ترین عملکرد ممکن در زمین بازی است. دوربین‌های خانواده Helix از عالی‌ترین گزینه‌ها در بازه قیمتی پایین و متوسط هستند که علی رغم میزان هزینه نهایی پایین، از ساختاری قوی در طراحی و ساخت بهره می‌برند. شرکت Element که از سال 2016 در سوئد تاسیس شده و قدم به میدان نبرد گذاشته، جزو معدود شرکت‌هایی در دنیا است که توانسته با وجود نوپا بودن در صنعت اپتیک در مدت زمانی کم در چندین کشور دنیا نظیر آمریکا، سوئد و آفریقا جنوبی دفاتر رسمی این کارخانه‌ را احداث کند و با قدرت زیاد به رقابت با سایر تولید کنندگان بپردازد.

دوربین‌های Helix از بازه بزرگنمایی ایده‌آلی، 4-16x و 6-24x، بهره می‌برند و در کنار آن نیز دست کاربر را در انتخاب نوع رتیکل‌ با در دسترس بودن سیستم‌های MOA و MRAD باز می‌گذارند. این دوربین‌ها در تمامی مدل‌ها، به جزء مدل 6-24x50 SFP، دارای رتیکل FFP (First Focal Plane) می‌باشند که به معنای تعبیه رتیکل در قسمت اول جلوی لنزهای چشمی است. داشتن رتیکل FFP به صورت خلاصه یعنی تغییر ضخامت رتیکل در بزرگنمایی‌های گوناگون و اما ثابت ماندن خطوط مدرج شاخص در قسمت های زیر رتیکل است. این نوع رتیکل برای بسیاری تیراندازان که از دوربین در شرایط نظامی و یا شلیک‌های سریع استفاده می کنند بسیار کاربردی و شاید ضروری است.

مهندسی و طراحان نخبه شرکت Element برای القا حس راحتی بیشتر در کار با دوربین‌های خودشان، روی چرخاننده بزرگنمایی ، اهرم کمک کننده تغییر بزرگنمایی ( Throw Lever) قرار داده‌اند تا حتی تیرانداز با داشتن دستکشی بر دست نیز بازهم به آسانی بتواند مقدار بزرگنمایی دلخواه خود را اعمال کند. استفاده از این آپشن در این دوربین انتخابی است و شما در صورت عدم نیاز می‌توانید آنرا به راحتی باز کنید و با پوششی که درون بسته بندی قرار داده‌اند جایگزین کرده و سوراخ آن را نیز پوشش دهید.

از دیگر ویژگی‌های ارزنده دروبین‌های Helix لنزها و عدسی‌های مورد استفاده درون آن‌هاست. سری دوربین‌های Helix همگی دارای 13 عدد عدسی از نوع ED (Extra Depression) هستند که در ژاپن ساخته شده‌اند. مقدار تصحیح پارالکس در دوربین‌های Helix از 10 یارد (در بعضی از مدل‌ها 15 یارد) قابل رفع می‌باشد تا حتی در تیراندازی‌های فاصله نزدیک بازهم این دوربین‌ها حرفی برای گفتن داشته باشند.

تیوپ مرکزی دوربین‌های Helix 30 میلیمتری بوده که نشانگر قابلیت عبور روان و قابل قبول پرتوهای نوری است و خبر می‌دهند که این دوربین‌ها قرار است دنیا را از دید خود شفاف‌تر به تصویر بکشند. هلیکس‌ها در دو ابعاد دهنه 44 میلیمتری و 50 میلیمتری عرضه شده‌اند تا اگر شما تیراندازی در زمان گرگ و میش روز هستید دهنه 50 میلیمتری و یا اگر فردی تیز و سریع هستید، دهنه 44 میلیمتری انتخاب شما باشد.

فاصله راحتی چشم در دوربین‌های هلیکس 9 سانتی متر در نظر گرفته شده که دقیقاً مشابه مقدار فاصله راحتی چشم در دوربین‌های رده اول جهانی بوده و در همان حد و اندازه عمل شده است. میدان دید شگفت انگیز دوربین‌های Helix نیز که از بیشترین مقدار آن در کمترین بزرگنمایی به میزان 8 متر تا کمترین مقدار آن در بیشترین بزرگنمایی به میزان 1.4 متر است. این اعداد نشاندهنده میدان دید کافی برای این است که هیچ جزییاتی از چشم شما پنهان نماند.

نکته جالب توجه بعدی در دوربین‌های Helix، استحکام و سرسختی آن‌ها در حد و اندازه دوربین‌های عالی رتبه است. بدنه این دوربین‌ها از آلومینیوم مخصوص صنایع هوا-فضا به شکل یک تکه (One Piece) و در ضخامت 2 میلیمتر ساخته شده است و قدرتی فراتر از باور را به نمایش می‌گذارند. در پس این مشخصات فنی، درون بسته بندی هرکدام از دوربین‌های Helix و یا کلاً همه دوربین‌های شرکت Element کارت تست آزمون‌های انجام شده روی آنان نیز قرار دارد تا از هر نظر خیال فرد خریدار را از باب قدرت و توانمندی آسوده کنند.

دوربین‌های Helix شاید در نظر برخی از افراد کمی بلند و سرو قامت بنظر آیند. اما طول طراحی شده دلیلی دارد؛  استفاده از منشورهای استاندارد برای قربانی نشدن فاصله کانونی جهت داشتن زلالیت تصویری بیش از پیش و حفظ سادگی در ساخت برای افزایش استحکام! دوربین‌های Helix حدوداً 36 سانتی متر طول دارند که با وزن تقریبی 700 گرمی، دوربین‌های باشند بی‌همتا برای هر فرد با هر کاربری و همه خواسته‌های موجود!

شرکت اِلِمِنت در طراحی رتیکل‌های مورد استفاده خود خلاقیتی نو به خرج داده و با ساخت و طراحی رتیکل جدید APR-1C جان دوباره‌ای به دوربین‌های خود بخشیده است. رتیکلی که با قرار گرفتن در کنار رتکیل APR-2D، که هر دو با توجه به آنالیز تعداد زیادی از رتیکل تیراندازان مختلف طراحی شده‌اند، کالکشن رتیکل‌های شرکت را تکمیل می‌کند تا این شرکت هر سلیقه‌ای را حتی در این مورد نیز راضی کرده باشد.

در بالا و راست دوربین‌های Helix شرکت Element دو غربالک شکیل و زیبا نیز وجود دارد که کار کلیک‌دهی جانبی و عمودی را انجام می‌دهند. مقدار کلیکی که تا 80 MOA / 23.3 MRAD در جهت عمودی و تا 45 MOA / 13.1 MRAD در جهت افقی قابل تنظیم و جابجایی هستند.

هر واحد کلیک در دوربین‌های Helix در سیستم موآ یک چهارم MOA و در سیستم میلی رادیان 0.1 MRAD است. با چرخاندن یک دور از غربالک‌ها و لمس حس بی‌نظیر بازی با آنان، شما 15 MOA  یا 6 MRD  خواهید چرخید و می‌توانید با سرعت عملی مناسب و در چند دور از تمام کلیک‌های خود استفاده کنید.

دوربین‌های Helix قابلیت قفل صفر (Zero Stop) کلیک عمودی هم در خود می‌بینند که ویژگی کم نظیر و تقریباً نادر در دوربین‌های دیگر در این بازه قیمتی است. قفل صفری که یک صفت ناب دیگر را نیز یدک می‌کشد؛ بی‌نیاز از هرگونه ابزار برای تنظیم! قفل صفر دوربین‌های Helix بدون نیاز به هیچ ابزاری نظیر آچارهای آلن قابل تنظیم هستند و با کمترین دردسری میتوانید این کار را انجام دهید.

در غایت و قله نهایت کیفیت و استاندارد تمامی دوربین‌های Helix شرکت Element کاملاً ضد آب هستند. همچنین فضای درونی آنان با گاز نیتروژن نیز پر شده تا در طول زمان قطعات داخلی اجازه تکان خوردن از جای اصلی خودشان را نداشته باشند, تبادل هوایی با بیرون دوربین نداشته باشند و به هیچ وجه دید چشم نواز کاربر را با بخار گرفتن مختل نکنند.

درون بسته بندی دوربین بندی دوربین‌های Helix جدا از مواردی که در بالا گفته شد، شما یک آفتابگیر (Sun Shade)، دستمال پاک کننده و درپوش لنزها را نیز خواهید یافت که با نگهداری و مراقبت خوب و کافی از دوربین خود، می‌توانید مدت زمان مدیدی از همجواری همدیگر لذت ببرید.

در نهایت باید گفت که سری خانواده Helix شرکت شجاع و خلاق Element، دوربین‌هایی باکفایت و ارزشمند هستند که دیدی یکدست، دقتی مثال زدنی، قدرت و مقاومت مانند کوه و قابلیت شلیک و تطبیق با هر کالیبری را دارد. تا اگر شما فردی جدی در تیراندازی و سرگرمی خود هستید و همیشه به دنبال بهترین‌ها در هر پله می‌باشید، بدانید که دوربین‌های Helix صد در صد لایق در نظر گرفته شدن هستند و آمده‌اند که بهترین باشند...!

محصولات المنت از این پس با وارانتی و خدمات پس از فروش فعال در ایران توسط مجموعه قوچ به عنوان نماینده رسمی و انحصاری این برند در ایران عزیزمان عرضه می‌گردد, تا لذت داشتن یک دوربین روی سلاح خوب و با کیفیت را در رده قیمتی متوسط و پایین و با خدمات پس از فروشی که لایق هم میهنانمان است را در دسترس قرار دهد.

نظرات


captcha

ارسال نظر
مقالات جدید
مقالات پربازدید

فروشگاه لوازم شکار و طبیعت گردی قوچ

Top