نحوه تمیز کردن دوربین دو چشمی

تمیز کردن دوربین دو چشمی بسیار شبیه به تمیز کردن هر ابزار و وسیله دیگری است. البته به عنوان توصیه اولیه, به هنگام حمل و استفاده از دوربین کاملا از دوربین مراقبت کنید. آنچه را که برای نظافت لنز استفاده می کنید به خوبی بشناسید, عوامل تمیز کننده می توانند خوردگی ایجاد کنند و لنزها را به راحتی از بین ببرند و یک لنز را به همان راحتی که یک جسم فیزیکی می تواند خراش دهد, خراش دهند. بهتر است با دقت از دوربین ها استفاده کنید و آنها را در جاهای مطمئن نگه داری و محافظت کنید تا نیاز به تمیزی و نظافت را به حداقل برسانید.

دوربین های دو چشمی باید در وهله ی اول در معرض خاک و آلودگی قرار نگیرند. البته اتفاقات تصادفی همیشه پیش می آیند و ممکن است زمانی که به طبیعت رفته اید, دوربین به هنگام استفاده از دست شما رها شود و بیفتد. دوربین را بر روی میزهای شلوغ, در مجاورت غذا و نوشیدنی قرار ندهید و آن را همین گونه در وضعیتی که ممکن است آلوده و کثیف شود رها نکنید.

بسیاری از لنزها دارای پوششی ضد انعکاس هستند. برخی از پوشش ها به صورت لایه ای بر روی لنز به هنگام تولید و ساختن دوربین قرار می گیرند. دوربین های دو چشمی با کیفیت بالاتر ممکن است لایه های پوششی بیشتری داشته باشند. اگر لنزهای دوربین خود را با روشی اشتباه تمیز کنید ممکن است این پوشش ها را از بین ببرید و به لنزها آسیب برسانید. درست مانند تاثیری که در اثر پاک کردن شیشه عینک با پارچه نا مناسب پیش می آید, که ممکن است شیشه عینک خراش بیفتد.



این سه کلمه را به هنگام پاک کردن لنز دوربین همیشه به یاد داشته باشید: با ملایمت,با ملایمت,با ملایمت. دستان خود را به آرامی و با حرکات ملایم تکان دهید. با استفاده از دستمال های نرم و مخصوص و حلال های مخصوص برای این کار نظافت لنزها را انجام دهید. هرگز از پاک کننده های شیشه و مواد شیمیایی خانگی برای پاک کردن لنزها استفاده نکنید. حتی روپوش و پوشش پلاستیکی دوربین به علت اینکه با لنز ها در تماس هستند باید با این مواد نظافت شوند. استفتده از حتی یک قطره از مواد شیمیایی آسیب زننده می تواند لنز دوربین را خراب کند. پوشش لنز نیز بلافاصله به علت تماس و یکپارچگی با لنز دچار آسیب می شود.

محلول تمیز کننده مخصوص این کار باید تنها عامل مورد استفاده برای تمیز کردن لنزها باشد. نوع مناسب تمیز کننده در دفترچه راهنمای همراه هر محصول معرفی شده است. اگر بخشی از فرایند تمیز کردن با وضوح در دفترچه راهنما محصول بیان نشده باشد بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر قبل از تمیز کردن دوربین با کمپانی تولید کننده تماس بگیرید و یا به وب سایت محصول مراجعه نمایید.

فکر نکنید دستورالعمل های ارائه شده برای نام های تجاری دیگر دوربین برای نظافت دوربین شما هم قابل استفاده و کاربردی است. با اینکه دوربین های دوچشمی دارای طراحی محصول مشابهی هستند اما ممکن است جنس پوشش لنزهای دوربین شما با دوربین های دیگر متفاوت باشد. هر تولید کننده ای فرایند و دستور العمل مختص به خود را دارد که عدم رعایت آنها ممکن است محصول شما از گارانتی خارج کند.



 کمپانی زایس با ارائه یک کیت حرفه ای کمک شایانی به دارندگان محصولات اپتیکی نموده است. این کیت برای اکثر محصولات اپتیکی قابل استفاده است و  با ارائه ملزومات لازم و کامل برای تنظیف و نگهداری از یک لنز , تمام نیازهای دارندگان انواع دوربین , اعم از شکاری, عکاسی, فیلمبرداری و... و کاربران انواع لنزها تامین شده است. 

در این کیت اسپری 30ml حرفه ای تعبیه شده که بسیاری از جرم های سخت روی دوربین را در خود حل کرده و در نگهداری پوشش های لنز کمک شایانی می کند. برس ساخته شده از موی طبیعی به همراه یک ابزار دمنده ساده هوا که برای پاک کردن غبار ها و جرم های قابل روئیت روی لنز کاربرد فراوان دارند نیز در این کیت دیده می شود.
در عین حال یک دستمال ساخته شده از میکروفیبر در ابعاد 18x18 سانتیمتر برای استفاده همراه با اسپری پاک کننده و خشک کننده لنز به همراه 10 عدد دستمال مرطوب شده با همین اسپری برای استفاده های سریع نیز در این کیت وجود دارد.

نظرات


captcha

ارسال نظر
مقالات جدید
مقالات پربازدید

فروشگاه لوازم شکار و طبیعت گردی قوچ

Top