بررسی Zeiss VICTORY SF 10x42 دوربین دو چشمی سبک و با بزرگ نمایی بالا


به سرعت و اشتیاقی فراوان به استقبال محصول جدید زایس می رویم. در ابتدا با بسته بندی ساده و شیک همیشگی زایس روبرو می شویم. اگر چه بسیاری از علاقمندان انتظار بسته بندی جدیدی برای این محصول زایس را داشتند.
پس از باز کردن بسته بندی به محصولی جدید, با طراحی و ظاهری کاملاً متفاوت نسبت به آنچه تا کنون زایس ارائه کرده میرسیم. از زمانهای قدیم تا کنون بسیاری از شکارچیان و طبیعت گردان به دلایل مختلفی از خرید دوربین هایی با بزرگنمایی 10 برابر امتناع می کردند. از مهمترین آن دلایل که تا کنون و در بسیاری از تولیدات اپتیکی سراسر جهان کماکان پا برجا مانده وزن است!
پس از لمس دوربین القای کیفیت بالای این دوربین به سرعت به شما منتقل می شود. بدنه جدید مورد استفاده در این مدل از مواد اولیه با کیفیتی ساخته شده که حکایت از دوام بسیار بالای این دوربین برای سالیان درازی دارد. با برداشتن دوربین و به چشم کشیدن آن به سرعت احساسی خوشایند در شما متعالی خواهد شد؛ چه دوربین سبکی!!!
یکی از نقاط مورد توجه زایس در تولید این مدل با توجه به مستندات ارائه شده توسط بخش فنی این کارخانه, توجه ویژه به وزن دوربین Zeiss VICTORY SF 10x42 است. در وزن این مدل با عدد جالب توجه 780 گرم روبرو می شویم که با مقایسه محصولات اپتیکی تراز یک جهانی عددی جالب توجه است.
از مهمترین رقبای قدرتمد این محصول دوربین با کیفیت SWAROVSKI EL Swarovision است. با نگاهی گذرا به وزن ارائه شده از سوی شرکت زواروسکی به عدد 840 گرم برای مدل 10x42 مشابه این مدل میرسیم. در این حیطه کاری از تولیدات بسیار با کیفیت, وزن امری حیاتی است و لزوم همیشگی کاهش وزن محصولات تولید شده در دستور کار تمامی شرکت ها است. بدون شک اگر شرکت زاواروسکی به فناوری کاهش وزن این دوربین ها دسترسی می داشت ؛ حتی کاهش یک گرم از وزن دوربین هم برای آن شرکت امری خوشایند می بود. حال آنکه اختلاف 60 گرمی عددی جالب توجه است.



وزن کاملاً ایده آل در این مدل سبب شده یکی از محدودیت های قدیمی برای خرید دوربین هایی با عدد بزرگنمایی بالا و همچنین عدسی شی بزرگ برداشته شود. شما به راحتی می توانید با وزن سبک این دوربین ساعت ها و بدون احساس خستگی در ناحیه سر و گردن از مشاهده طبیعت لذت ببرید.
در ساخت بدنه داخلی دوربین Zeiss VICTORY SF 10x42 برای کاهش وزن و حفظ استقامت بالا در این مدل از آلیاژ گران قیمت منیزیم استفاده شده است. تیم طراحی و مهندسان زایس با بهره گیری از تجربه تولید و طراحی طولانی مدت با سیستم منشور بندی جدید در این مدل قسمت مکانیکی و سنگین وزن دوربین را از قسمت جلویی دوربین به قسمت ابتدایی و میانی دوربین کشانده اند. این فرآیند کاملاً هوشمندانه که با عنوان ErgoBalance خوانده می شود باعث شده هنگامیکه شما در حالت دوربین کشی قرار گرفته اید وزن دوربین به طور یکنواخت در تمامی قسمت ها پخش شود و قسمتی از وزن دوربین که تحمل آن برای کاربر در استفاده بلند مدت خسته کننده خواهد شد عیناً زیر دستان شما باشد و القای حس سبکی دوربین برای شما دوچندان شود. این امر یکی از نکات ریز و کلید برای تولید دوربین در چنین سطحی از کیفیت است.



با نگاهی گذرا به دوربین و کمی دقت در ساختار بدنه دوربین به سرعت متوجه خواهید شد که برای افزایش استحکام در این مدل دو قسمت منشور اصلی دوربین توسط سه عدد پایه اتصال فلزی به یکدیگر متصل شده اند, که این امر برای افزایش استقامت و پذیرش ضربات ناگهانی و سخت بسیار کمک کننده خواهد بود. حال با مد نظر داشتن کیفیت کم نظیر ساخت آلمان و استفاده از آلیاژهای مرغوب موجبات آسایش خاطر شما برای استقامت دوربین فراهم خواهد شد.
از دیگر نکات جالب توجه در ساخت این دوربین سرعت بسیار بالای تنظیم فوکوس در دوربین Zeiss VICTORY SF 10x42 است!  این امر برای تنظیم شفافیت دوربین برای لحظات غیر قابل پیش بینی در طبیعت امری حیاتی است. سرعت تنظیم فوکوس بسیار بالا در این مدل به شما این اطمینان خاطر را می دهد که به سرعت و با صرف کمترین زمان ممکن تنظیم فوکوس را از فواصل بسیار نزدیک به فواصل بسیار دور تغییر دهید. و یا در موارد پیش روی و استفاده های حرفه ای از دوربین برای استفاده در اهداف متحرک نظیر پرندگان و یا هر چیز متحرک دیگری به راحتی شفافیت دوربین را در همه حال حفظ می کند.



 لازم به ذکر است برای استفاده های متفاوت در این مدل, حداقل فاصله برای تنظیم فوکوس از 1/5 متر تا بینهایت قابل دسترسی است. کیفیت و وضوح دید حتی در فواصل بسیار نزدیک به نحوی است که شما را حین تنظیم در فواصل بسیار نزدیک متعجب خواهد کرد. این امر برای طبیعت دوستانی که علاقمند به مشاهده حشرات؛ پروانه ها و ... هستند نکته ای جالب توجه خواهد بود که با چنین کیفیتی بتوان تمام اجزای بدن این جانداران ریز را با تمام جزئیات و با بزگنمایی 10 برابر و کیفیتی کم نظیر مشاهده کنند.
در یک دوربین دوچشمی مهمترین وظیفه و هدف ارائه یک دید مطلوب است که به عنوان اصلی ترین وظیفه در یک دوربین دوچشمی شناخته می شود. در این مدل زایس با بهره گیری از جدید ترین تکنولوژی ساخت لنز از سوی کارخانه  SHOTT یک شفافیت دید کم نظیر را ارائه داده است. در سری جدید از لنزهای تولید شده از تکنولوژی جدید تلفیقی SHOTT HT با میزان گذردهی بسیار بالای نور از لنز و تلفیقی از پذیرش فلوراید در پوشش چند لایه این لنز با عنوان کلی لنزهای جدید ULTRA-FL استفاده شده است.



در این نوع جدید از لنز, مجموع نور خروجی از تمامی لنزهای این دوربین عدد جالب توجه 92% است. این میزان خروجی نور این اطمینان را به شما میدهد که حتی در شرایط نوری ضعیف و در ساعاتی از روز که نور محیط به اندازه دلخواه شما نیست؛ با این دوربین منتظر  روشن شدن هوا یا مساعد شدن شرایط نخواهید ماند! در این نوع لنز جدید به کار رفته شده در این دوربین, استفاده همزمان از فلوراید در پوشش دهی لنز یک دید روشن, با زلالیت بالا را در کنار قدرت تفکیک کم نظیر و رنگ های طبیعی به شما تحویل می دهد. همانگونه که میدانید پس از عبور یک طیف وسیع نور از یک لنز, نورهای عبور داده شده از یکدیگر جدا شده و برای دریافت تصویری با وضوح بالا , رنگ های جدا شده به زبان ساده با یکدیگر مجدداً پیوسته خواهند شد. این عمل حساس در دوربین Zeiss VICTORY SF 10x42 با نهایت دقت و برای دریافت حداکثر جزئیات در این دوربین با به کارگیری چنین لنزهای پیشرفته ای انجام شده است. همچنین نکته جالب توجه این است که زایس در ساخت این دوربین از نوآوری جدیدی در سیستم منشور بندی Schmidt-Pechan استفاده کرده است. در این بین با تعداد معینی لنز توانسته از حجم عرضی دوربین بکاهد و در عین حال با بهره گیری از روش های نوین در پوشش دهی انعکاسی میزان بازتابش نور را در هر لنز به عدد جالب توجه 100% نزدیک کند.
در این دوربین با به کارگیری هفت لنز مختلف در مجموعه لنز چشمی دوربین تصویری تمام تخت را ارائه خواهد کرد که بدون اغراق تصویر در مرکز دوربین با دورترین ناحیه در حاشیه دوربین یکنواخت است. این نکته را با یکبار امتحان دوربین در طبیعت به سرعت متوجه خواهید شد. زیرا بدون نیاز به جابجا کردن دوربین برای دقت روی تمامی قسمت های تصویر ارائه شده در میدان دید دوربین خواهید توانست تمام جزئیات را بدون افت کیفیت ببینید.



از جمله نکات مهمی که برای بسیاری از خریداران دوربین هایی با بزرگنمایی بالا همیشه عامل محدود کننده بوده, میزان محدودیت میدان دید است. به همین دلیل شما همیشه مجبور بودید دوربینی تهیه کنید که میدان دید وسیعی داشته باشد تا در پیدا کردن اهداف مدت زمان کمتری را صرف کنید؛ ولی برای دسترسی به این امر همیشه باید از بزرگنمایی بالا صرفه نظر می کردید.
زایس در دوربین جدید VICTORY SF 10x42, این مشکل قدیمی و دیرینه ای که باعث محدودیت برای تمامی طبیعت دوستان بوده را رفع کرده است. در این مدل همچنان که ابعاد دوربین برای شما بدون افزایش قطر عدسی شی میدان دید را به نحو کاملاً محسوسی افزایش داده است. این به معنی داشتن یک دوربین با بزرگنمایی 10 برابر بدون نگرانی از دست دادن لحظات حساسی که برای شما در طبیعت پیش خواهد آمد. میدان دید افقی در این دوربین عدد جالب توجه 120 متر در فاصله 1000 متری است. به لطف تکنولوژی به روز شده برای نمایش تصویر تمام تخت؛ تمامی جزئیات را در حاشیه تصویر با همان کیفیت که در مرکز تصویر مشاهده می کنید دریافت خواهید کرد. این افزایش میدان دید که پذیرای انجام تکنولوژی خاصی روی دوربین است مشکل دیرینه بسیاری از طبیعت دوستان را برای دسترسی همزمان بزرگنمایی بالا همراه با میدان دید وسیع در کنار وزن و حجم معقولانه دوربین برآورده کرده است.



لوازم جانبی همراه با این دوربین که شامل محافظ چشمی های جلو و عقب لاستیکی, دستمال تمیز کننده لنز, بند ضد لغرش و به همراه جلد جدید طراحی شده توسط زایس برای این مدل است. در این جلد که به طرز زیبایی با رنگ بدنه دوربین یکنواخت است و با طراحی ساده و بی نقص زایس همراه است. جنس این جلد به نحو قابل قبولی محکم و از انتقال ضربات به دوربین جلوگیری می کند. در عین حال این جلد با طراحی باریک زایس همراه شده که حمل و نقل دوربین را بسیار آسان می کند. این جلد برای افزایش اطمینان خاطر هم دارای زیپ دو طرفه و همچنین دکمه آهنربایی نگهدارنده است. این جلد قابلیت اتصال به کمربند, کوله پشتی و یا هر چیز دیگری را در کنار بند قابل نصب روی جلد برای تبدیل شدن به کیف دوشی را دارد.



نظرات

 
captcha

 
ارسال نظر
مقالات جدید
مقالات پربازدید

فروشگاه لوازم شکار و طبیعت گردی قوچ

Top