بررسی Zeiss Terra 10x42 Black دوربین دو چشمی شفاف با بزرگ نمایی بالا , مورد علاقه طبیعت گردان


برای بسیاری از طبیعت دوستان تهیه دوربینی با بزرگنمایی 10  برابر و قیمت مناسب از بزرگترین محدودیت ها به شمار می رفت. پس از معرفی Zeiss Terra 10x42 و عرضه آن به بازارهای جهانی شرکت زایس با ارائه محصولی با کیفیت این محدودیت قدیمی برای طبیعت دوستان را رفع کرد. در ابتدای امر با بسته بندی تمام شیشه ای و خلاقلانه ای از زایس روبرو می شویم. در این بسته بندی جدید دوربین را در یک بسته بندی شفاف و نوگرایانه می بینیم.
وزن 690 گرمی برای یک دوربین 10x42 کاملاً ایده آل به نظر می رسد. این در حالی است که با برداشتن دوربین و برانداز این مدل کاملاً به وزن متناسب و در عین حال توزیع وزن هوشمندانه توسط زایس همراه با طراحی ساده و زیبای بدنه پی خواهید برد.
یکی از مهمترین نکات مورد توجه از طرف شرکت زایس برای تولید این سری خط تولید از محصولات این شرکت شاید توجه داشتن به جیب مشتریان باشد! ارائه محصولی با کیفیت و در عین حال ارزان!  نکته ای که بسیاری از خریداران همواره در پی آن بوده و هستند. زایس برای دسترسی به این امر بسیاری از قطعات اصلی در تولید دوربین دوچشم را در کشور مادر یعنی آلمان تولید و مابقی قطعات کم اهمیت تر را به عهده کشوری دیگر نهاده است. برای این امر چه کشوری بهتر از چین!؟ کشور با نیروی کار ارزان و پیشرفت سریع تکنولوژی در سال های اخیر. لنز های مورد استفاده در این مدل از کارخانه خواهری زایس یعنی شرکت SCHOTT تهیه شده است. این لنزهای همراه با سایر قطعات از آلمان راهی سرزمین های شرقی شده و با ساخت بدنه ای با کیفیت و سبک وزن و سایر قطعات مورد نیاز این مدل و مونتاژ نهایی در کشور چین ساخته شده است.



یکی از یزرگترین نقاط قوت این سری از دوربین ها, استفاده از لنزهای با کیفیت از کارخانه SCHOTT همراه با پوشش دهی چند لایه Hydrophobic است که یکی از بزرگترین نقاط ضعف دوربین هایی در این محدوده قیمتی یعنی ثبات دید را در سالیان طولانی تضمین خواهد کرد. با نخستین دوربین کشی این مدل را دوربینی شفاف و با وضوح بالا خواهید یافت. خواسته ای که بسیاری از خریداران به عنوان اولین نکته برای خرید دوربین به آن توجه خواهند داشت. نکته ای کلی ولی در عین حال ملاکی مهم برای خریداران دوربین های شکاری. بدنه این دوربین از جنس بسیار مقاوم و با روکش لاستیکی زیبایی پوشانده شده است. استقامت و پذیرش ضربه در این مدل با توجه به مشخصات فنی ارائه شده از سوی شرکت زایس در محدوده کاملاً قابل قبولی قرار دارد که دوام دوربین را تحت تاثیر قرار خواهد داد. محدوده عملکرد دمایی این دوربین نیز از -15 تا +60 درجه سانتیگراد تضمین شده است. این دوربین پر شده با گاز نیتروژن و تا حد 100mbar در برابر نفوذ آب مقاوم است.



استفاده از لنزهای چشمی بزرگ در این مدل با راحتی دید همراه شده است. چشمی های دوربین از جنسی مناسب و به صورت جمع شونده طراحی شده است. تنظیم دوربین با استفاده از فوکوس مرکزی و تنظیم دیوپتر تعبیه شده در چشم راست دوربین است. پوشش تنظیم فوکوس مرکزی دوربین برای استفاده با دستکش  دارای شیارهایی نگهدارنده است که کاربر را برای تنظیم دوربین حتی با دستکش آزار نخواهد داد. 

نظرات

 
captcha

 
ارسال نظر
مقالات جدید
مقالات پربازدید

فروشگاه لوازم شکار و طبیعت گردی قوچ

Top