چگونه جلوی گرم شدن کره زمین را بگیریم ؟

گرم شدن کره زمین پدیده ای از تغییرات آب و هوایی است که با افزایش عمومی درجه حرارت متوسط ​​کره زمین ،  تعادل هوا و اکوسیستم ها را برای مدت طولانی تغییر می دهد. این به طور مستقیم با افزایش گازهای گلخانه ای در جو ما ارتباط دارد و اثر گلخانه را بدتر می کند.

در حقیقت ، میانگین دمای کره زمین در مقایسه با اواخر قرن نوزدهم 0.8 درجه سانتیگراد (1.44 درجه فارنهایت) افزایش یافته است. هر سه دهه گذشته از آغاز بررسی های آماری در سال 1850 گرمتر از همه دهه های گذشته است.

با سرعت انتشار گازهای CO2 فعلی ، دانشمندان انتظار دارند که دمای متوسط ​​تا دمای 2100 بین 1.5 تا 5.3 درجه سانتیگراد (2.7 درجه تا 9.54 درجه فارنهایت) افزایش یابد. اگر اقدامی صورت نگیرد ، می تواند پیامدهای مضر برای بشریت و زیست کره داشته باشد. .


اثر گلخانه یک پدیده طبیعی است. با این حال ، افزایش گازهای گلخانه ای به فعالیت های انسانی مرتبط است.

دانشمندان برجسته جهان در زمینه اقلیم معتقدند که فعالیتهای انسانی احتمالاً علت اصلی گرم شدن کره زمین از اواسط قرن بیستم ، بیشتر به دلیل:

در اینجا عواقبی وجود دارد که در صفحه ویژه بین المللی دولت در مورد گزارش تغییرات ویژه آب و هوا در مورد گرمایش جهانی ثبت شده است:

1. در تنوع زیستی

افزایش دما و تغییرات ناگهانی آب و هوا اکوسیستم ها را مختل می کند ، شرایط و چرخه های تولید مثل گیاه را تغییر می دهد. کمبود منابع و تغییرات آب و هوا در حال تغییر عادات زندگی و چرخه مهاجرت حیوانات است. ما در حال حاضر شاهد ناپدید شدن بسیاری از گونه ها - از جمله گونه های بومی - و یا برعکس ، نفوذ گونه های تهاجمی هستیم که محصولات و حیوانات دیگر را تهدید می کنند.
گرم شدن کره زمین بر تنوع زیستی تأثیر می گذارد. این تعادل تنوع زیستی است که تهدید می شود. طبق IPCC ، متوسط ​​1.5 درجه سانتیگراد (2.7 درجه فارنهایت) ممکن است 20-30٪ گونه ها را در معرض خطر انقراض قرار دهد. اگر سیاره بیش از 2 درجه سانتیگراد گرم شود ، اکثر اکوسیستم ها با یکدیگر مبارزه خواهند کرد.



2.در اقیانوس ها

به دلیل گرم شدن کره زمین ، یخ در قطبها در حال ذوب است و سطح دریا را با سرعتی که قبلاً مشخص نشده بود ، افزایش می دهد. در یک قرن ، این افزایش به 18 سانتی متر (از جمله 6 سانتی متر در 20 سال گذشته) می رسد. بدترین سناریو افزایش تا 100 متر تا 2100 است.
اسیدی شدن اقیانوسها نیز نگران کننده است. در حقیقت ، مقدار زیادی CO2 اسیر شده توسط اقیانوس ها باعث اسیدی تر شدن آنها شده و سؤالات جدی در مورد سازگاری صدف های پوسته یا مرجانی مرجان ایجاد می کند.



3.در انسان

انسان ها از این اغتشاشات دریغ نمی کنند. تغییرات آب و هوایی بر اقتصاد جهانی تأثیر می گذارد. در حال حاضر تعادل اجتماعی ، بهداشتی و ژئوپلیتیکی در بسیاری از نقاط جهان در حال تکان خوردن است. کمبود منابع مانند غذا و انرژی باعث بروز درگیری های جدید می شود.
افزایش سطح دریا و سیل باعث مهاجرت جمعیت می شود.  جزیره های کوچک در راس قرار دارند. تعداد تخمینی پناهندگان از تغیرات آب و هوا تا سال 2050 حدود 250 میلیون نفر است.




4.در هوا

ده ها سال است که هواشناسان و اقلیم شناسان در سراسر جهان اثرات گرم شدن کره زمین را بر پدیده های هواشناسی مشاهده می کنند. و تأثیر آن بسیار زیاد است: خشکسالی و موج گرما بیشتر ، بارش بیشتر ، بلایای طبیعی بیشتر مانند سیل ، طوفان ، طوفان و آتش سوزی ، فصل بدون یخبندان و غیره.


کمتر رانندگی کنید
پیاده روی ، دوچرخه یا حمل و نقل عمومی را بیشتر انجام دهید. برای هر مایل که رانندگی نمی کنید ، یک پوند دی اکسید کربن ذخیره می کنید!

بازیافت بیشتر
شما می توانید با بازیافت فقط نیمی از زباله های خانگی خود سالانه 2،400 پوند دی اکسید کربن ذخیره کنید.

لاستیک های خود را بررسی کنید
نگه داشتن لاستیک های خود به درستی و بادکش می تواند مسافت پیموده شده گاز را بیش از 3 درصد بهبود بخشید. هر گالن بنزین ذخیره شده 20 پوند دی اکسید کربن را از جو خارج می کند.

از آب گرم کمتری استفاده کنید
برای گرم کردن آب انرژی زیادی لازم است. با استفاده از دوش کوتاهتر و خنک تر و شستن لباس های خود به جای آب گرم از آب گرم کمتر استفاده کنید (بیش از 500 پوند دی اکسید کربن در سال صرفه جویی شده).

از محصولاتی که بسته بندی زیادی دارند خودداری کنید
اگر 10 درصد زباله های خود را کاهش دهید ، می توانید 1200 پوند دی اکسید کربن ذخیره کنید.

ترموستات خود را تنظیم کنید
پایین آمدن ترموستات در زمستان فقط 2 درجه و در تابستان 2 درجه بالا می تواند در حدود 2000 پوند دی اکسید کربن در سال صرفه جویی کند.

یک درخت بکار
یک درخت تنها یک تن دی اکسید کربن را در طول عمر خود جذب می کند.

دستگاه های الکترونیکی را خاموش کنید
به سادگی خاموش کردن تلویزیون ، دی وی دی پلیر ، استریو و کامپیوتر خود ، هنگامی که از آنها استفاده نمی کنید ، هزاران پوند دی اکسید کربن در سال برای شما صرفه جویی خواهد کرد.


نظرات

 
captcha

 
ارسال نظر
مقالات جدید
مقالات پربازدید

فروشگاه لوازم شکار و طبیعت گردی قوچ

Top