راهنمای خرید دوربین دو چشمی مناسب برای شکار


هر شکارچی به یک دوربین دو چشمی خوب نیاز دارد. برخی نیز معتقدند داشتن یک دوربین دو چشمی مناسب به اندازه داشتن یک تفنگ شکاری برای شکار لازم و ضروری است. شما به عنوان یک شکارچی برای مشاهده محیط اطراف خود, دیدن حیوانات, تعیین کردن گونه و جنسیت آنها, ارزیابی محدوده و نزدیک شدن به هدف مسلما به دوربین نیاز خواهید داشت. راهنمای زیر به شما کمک می کند که با توجه به استفاده خود بتوانید یک دوربین دو چشمی مناسب انتخاب کنید.

بزرگ نمایی و میدان دید

اکثر شکارچیان می دانند بزرگ نمایی بالاتر به معنی بهتر بودن دوربین نیست. بزرگ نمایی بالاتر باعث می شود که تصویر پایداری را نداشته باشید. هنگام نگه داشتن و دوربین کشی با دوربین های بزرگ با بزرگ نمایی بالا کوچک ترین لرزش و حرکت دست باعث ایجاد تکان های شدیدی در تصویر می شود, هم چنین بزرگ نمایی بالا به این معنی است که میدان دید شما بسیار محدود است. میدان دید محدود باعث می شود حیوانات سریع تر از محدوده دید دوربین خارج شوند و شما زمان بیشتری را برای پیدا کردن مجدد آنها صرف نمایید, در عوض میدان دید گسترده به شما کمک می کند که بتوانید محدوده وسیع تری را در مقابل خود مشاهده کنید. بهترین بزرگ نمایی باید با در نظر گرفتن منطقه ای که در ان شکار می کنید انتخاب شود. اگر برای شکار به منطقه ای با پوشش جنگلی می روید دوربین دو چشمی را انتخاب کنید که بزرگ نمایی کمی دارد. بزرگ نمایی پایین تر به شما این امکان را می دهد که میدان دید گسترده ای را در مقابل خود داشته باشید. بزرگ نمایی x8 در این مورد ایده آل است.



بهترین اندازه قطر لنز

بعضی از بهترین زمان ها برای شکار ساعات اولیه صبح و یا بعد از ظهر است. بنابراین باید به اندازه کافی نور از طریق لنز به دوربین شما وارد شود تا تصویر شما در حد امکان واضح و روشن باشد. اساسا با لنزهای بزرگ تر, دوربین دو چشمی قادر به جمع آموری نور بیشتری در محیط های تاریک و روشنایی کم خواهد بود, البته موارد دیگری مانند اینکه لنزها چقدر با کیفیت تهییه شده اند و هم چنین پوشش لنز و منشور و میزان ضریب گذر دهی نور تعیین می کند که چه مقدار نور به دوربین وارد شود. عیب بزرگ لنزهای بزرگ تر و با قطر لنز بیشتر این است که دوربین سنگین تر و گران تر است و شما با توجه به اولویت خود باید تعیین کنید که به کدام لنز کوچک, متوسط یا بزرگ نیاز دارید.

اکثر دوربین های دو چشمی استاندارد دارای قطر لنز 42 میلی متر هستند. اندازه های کوچک تر معمولا دارای قطر لنز 20 تا 32 میلی متر هستند. به طور کلی بر اساس تجربه ما بسیاری از شکارچیان علاقه دارند دوربینی با قطر لنز 42 میلی متر را انتخاب کنند و برای بسیاری از شکارچیان دوربین 8x42 یا 10x42 اندازه ای ایده آل است. این مشخصات یک تعادل خوب بین میزان بزرگ نمایی و میزان عبور نور ایجاد می کند و در عین حال دوربینی با ابعاد و اندازه مناسب برای حمل کردن و دوربین کشی خواهید داشت.



ویژگی ضدآب و ضد ضربه بودن

زمانی که شما به شکار می روید و در بوته و جنگل زار هستید با شرایط آب و هوایی مختلفی رو به رو خواهید شد. این بدان معنی است که شما باید دوربین های دو چشمی ر اکه ضد آب و ضد ضربه هستند را انتخاب کنید. دوربین های دو چشمی باید در مقابل نفوذ رطوبت,مه و گرد و غبار مقاوم باشند.برای جلوگیری از ورود این ذرات در شرایط آب و هوایی مختلف به دوربین , دوربین های دو چشمی را با گاز آرگان یا گاز نیتروژن پر می کنند. سعی کنید دوربین های دو چشمی را که دارای پوشش لاستیکی هستند خریداری نمایید. این ویژگی به خوش دست بودن دوربین کمک می کند و اگر دوربین به صورت اتفاقی از دست شما رها شود از دوربین در برابر ضربه محافظت می کند.


نظرات

 
captcha

 
ارسال نظر
مقالات جدید
مقالات پربازدید

فروشگاه لوازم شکار و طبیعت گردی قوچ

Top