راهنمای خرید دوربین دو چشمی مناسب برای سافاری


دوربین دو چشمی یکی از اولین لوازمی است که به هنگام بستن وسایل خود برای رفتن به سافاری آفریقا کنار می گذارید. ما اخیرا درخواست های بسیاری را از طرف مشتریان خود جهت راهنمایی برای خرید دوربین دو چشمی مناسب برای سفر سافاری آفریقا داشته ایم که در این مقاله سعی می کنیم این اطلاعات را در اختیار شما نیز قرار دهیم.

آیا واقعا برای رفتن به سافاری به دوربین دو چشمی نیاز خواهم داشت؟

در این سفر زمان های زیادی خواهد بود که شما به حیوانات نزدیک می شوید و می توانید حیوانات را از نزدیک ببینید اما واقعیت این است که در اکثر مواقع سفر این امکان وجود نخواهد داشت! بنابراین دوربین دو چشمی به عنوان یکی از ملزومات این سفر باید همراه با شما باشد. به همراه داشتن یک دوربین دو چشمی مناسب لحظات زیبایی را برای شما به وجود می آورد و تجربه بی نظیری را در خاطره شما ثبت خواهد کرد. اکثر تورهای برگزارکننده ممکن است یک یا دو دوربین دو چشمی ارزان قیمت را همراه خود داشته باشند, اما این دوربین ها معمولا کیفیت پایینی دارند و قدیمی هستند و برای استفاده مسافران مناسب نیستند. هم چنین شریک شدن در استفاده از یک دوربین چندان ایده جالبی نیست چون زمانی که شما می خواهید از دوربین استفاده کنید شخص دیگری در حال استفاده از دوربین است. بنابراین اگر می خواهید چشم انداز بی نظیری داشته باشید و لحظات تکرار نشدنی این سفر هیجان انگیز را از دست ندهید ما پیشنهاد می کنیم دوربین دو چشمی مخصوص خود را همراه داشته باشید.

آیا برای سافاری نیازی به خریدن دوربین دو چشمی با بالاترین کیفیت و گرانترین قیمت وجود دارد؟

قطعا نه! شما نیازی ندارید بهترین دوربین دو چشمی موجود در بازار را تهییه کنید. به خصوص اگر فقط یک یا دو بار در طول زندگی خود از این دوربین ها استفاده می کنید. اگر شما دید حرفه ی دارید و یا دائما با دوربین پرنده ها را می بینید و یا به شکار می روید باید پس از بررسی های لازم دوربین دو چشمی مناسب با نیاز خود را تهییه کنید در غیر این صورت یک دوربین دو چشمی با کیفیت خوب و رنج قیمتی متوسط برای شما مناسب خواهد بود.



به هنگام سافاری دوربین دو چشمی با چه میزان بزرگ نمایی مناسب خواهد بود؟

داشتن دوربینی با بزرگ نمایی بالا همیشه خوب است اما متاسفانه هنگام رفتن به سافاری تقریبا بی کاربرد است. مشکل بزرگ نمایی بیش از حد این است که شما تصویر ناپایداری خواهید داشت. در سافاری شما فضایی را برای نصب و استفاده از سه پایه به هنگام دوربین کشی ندارید بنابراین دوربین های دو چشمی قدرتمند با ابعاد بزرگ و بزرگ نمایی بالا انتخاب مناسبی برای شما نخواهند بود. علاوه بر این بزرگ نمایی بالا میدان دید شما را محود می کند. در سافاری شما نیاز دارید با کمک دوربین حیواناتی را که در گوشه و کنار و پشت بوته ها و درختان در طبیعت پنهان شده  اند را پیدا کنید, بنابراین باید میدان دید گسترده ای داشته باشید. داشتن دوربینی با بزرگ نمایی x8 یا x10 برای سافاری مناسب است و بزرگ نمایی های بالاتر تصویر و دید ناپایداری را ایجاد خواهد کرد.

بهترین اندازه قطر لنز دوربین دو چشمی به هنگام سافاری کدام است؟

هرچه قطر لنز دوربین بیشتر باشد نور بیشتری به دوربین وارد می شود و در شرایطی که نور محیطی کم است دید بهتری خواهید داشت. شما احتمالا در اوایل صبح و به هنگام غروب خورشید در طبیعت خواهید بود بنابراین ما به پیشنهاد می کنیم دوربین دو چشمی با قطر لنز 32 تا 42 میلی متر را انتخاب کنید. لنزهایی با قطر کمتر از 32 میلی متر دید تصویر شما را تار می کند. دوربین هایی با قطر لنز بیشتر از 42 میلی متر هم دارای وزن و اندازه بزرگ تر هستند که حمل کردن و در دست گرفتن آنها سخت است.



اندازه و وزن مناسب دوربین دو چشمی برای سافاری چقدر است؟

بدیهی است که با داشن دوربین سبک تر و کوچک تر راحت تر خواهید بود. شما راحت تر می توانید دوربین را جلوی چشمان خود نگه دارید و برای دیدن حیوانات و مناظر سریعا دست به کار شوید. شما به یک بزرگ نمایی مناسب, قطر لنزی برای مشاهده و داشتن دید خوب در شرایط نور کم و میدان دید گسترده نیاز دارید. بنابراین دوربین هایی با انداره متوسط 8x32 و 10x42 این تعادل کامل بین بزرگ نمایی , اندازه قطر لنز و وزن را دارا خواهند بود.

چه ویژگی های دیگری برای دوربین دو چشمی در سافاری حائز اهمیت خواهد بود؟

سافاری به معنی جاده های نا هموار, درجه حرارات بالا, حرکات و تکان های مکرر, گرد و غبار, رطوبت و قطره های باران احتمالی می باشد, بنابراین بهتر است دوربینی را انتخاب کنید که ضد آب و ضد ضربه باشد. یکی دیگر از نکاتی که مهم است فاصله راحتی چشم است. بدین معنی که شما قادر خواهید بود دوربین را کمی دورتر از چشم خود نگه دارید و با این وجود هنوز بتوانید تصویر واضحی را مشاهده کنید. این ویژگی مخصوصا هنگامی که با عینک طبی یا عینک آفتابی, دوربین کشی می کنید حائز اهمیت خواهد بود.



کدام برند و چه قیمتی مناسب است؟

این سوال یادآور ضرب المثل معروف "هرچقدر هزینه کنی همانقدر آش می خوری" خواهد بود. برندهای اروپایی مانند "زایس" دارای کیفیت تصویر بالا و استحکام بالایی هستند و یک عمر برای شما کار میکنند. شما با هزینه کردن مبلغی حدود 2.5 الی 3 میلیون می توانید دوربین مناسبی را تهییه کنید. دوربین های دو چشمی ارزان قیمت و با محدوده قیمیتی 500 هزار تا یک میلیون تا زمانی که نور کافی در  اطراف وجود داشته باشد کار می کنند. یکی دیگر از ایرادهای دوربین های ارزان قیمت این است که تصاویر تار, ناهموار و تحریف شده ای را هنگام استفاده از بزرگ نمایی بالا خواهید داشت.

اگر شما می خواهید از سفر خود لذت ببرید و مناظر و زیبایی های حیات وحش را با وضوح و شفافیت بالا ببینید یک دوربین دو چشمی با اندازه و قیمت متوسط تهییه کنید.

نظرات

 
captcha

 
ارسال نظر
مقالات جدید
مقالات پربازدید

فروشگاه لوازم شکار و طبیعت گردی قوچ

Top