بررسی دوربین روی سلاح Zeiss Terra 3X


زایس پس از حضوری بسیار طولانی مدت بین بهترین برندهای معتبر تولید کننده محصولات اپتیکی دنیا و با تولیدات متوسط تا گران قیمت چند سالی است به فکر حضور در بازار رقابت دوربین هایی در محدوده قیمتی مناسب افتاده که در سال 2014 و با تولید سری Terra 3X دوربینی سبک وزن, شفاف, همراه با سیستم داخلی قابل اطمینان, در محدوده قیمتی بسیار مناسب را روانه بازار نموده است.
این مدل پس از طراحی توسط مهندسین زایس در آلمان و با بهره گیری از دانش تولید, و تکنولوژی کم نظیر و دقیق اپتیک این کشور این در آلمان نمونه سازی شد. اما برای کاهش بسیاری از هزینه های جانبی در خط تولید انبوه مسئولیت ساخت و تولید انبوه این سری محصولات به عهده کشور ژاپن نهاده شد.



در نگاه اول با بسته بندی جدید و جذاب زایس روبرو خواهیم شد که نوید بخش ایده های نو از این کارخانه معتبر و در نوع خود جالب توجه است. جنس بدنه در این دوربین از آلیاژ مرغوب و با کیفیت آلومنیوم مورد استفاده در صنایع هوا فضا در کشور ژاپن ساخته شده است. و با توجه به ضخامت در نظر گرفته شده برای بدنه این سری محصولات که 1/5 میلیمتر از هر طرف و در مجموع 3 میلیمتر از سایر محصولات زایس بیشتر است. نوید بخش محصولی با استقامت بالا را می دهد. لنز های شفاف مورد استفاده در این محصول دارای پوشش دهی چند لایه و ضد انعکاس نور می باشند. که تصاویری شفاف و با کنتراست بالا ایجاد می نماید.
این دوربین دارای عملکرد سیستم داخلی قابل اتکا است و واحد کلیک در این دوربین 1/4 MOA می باشد ;که با استناد به شرکت سازنده در تمامی شرایط کلیک به کلیک تکرار پذیر است. سیستم داخلی در دوربین هایی با این طیف قیمت اهمیت بسیار زیادی دارد که با پذیرش شوک تیراندازی سیستم داخلی دوربین در سالیان متوالی یکپارچگی خود را حفظ کرده و دوربینی قابل اعتماد باشد. قطعات داخلی در این سری در ژاپن تولید و برای کنترل کیفیت مجدد روانه آلمان شده, پس از آن بسته بندی و روانه بازارهای جهانی فروش می شود. البته نیازی به یادآوری نیست که شرکت زایس در زمینه تولید محصولات بسیار با کیفیت و از دیرباز سابقه ای درخشان دارد.



تغییر کلیک با دست و بدون نیاز به سکه یا ابزار خاصی انجام پذیر و قسمت های کلیک خور دوربین دارای درپوش حفاظتی مناسب است.
تنظیم فوکوس و تغییر بزرگنمایی دوربین به سادگی انجام پذیر است که دارای گیره های کوچک نگهدارنده در تغییر واریابل برای کاربری راحت با دستکش است.
این دوربین دارای وزنی پایین تر از مدل های مشابه و ابعاد و اندازه کوچکتری به نسبت آنها می باشد. دوربینی سبک؛ شفاف عرضه شده با سیستم داخلی قابل اطمینان و  قابلیت تیراندازی در شش فاصله مختلف در محدوده قیمتی مناسب همه و همه گزینه هایی هستند که این محصول را به یکی از پر فروش ترین دوربین های روی سلاح گلوله زنی ایران تبدیل کرد.
قیمت مناسب این دوربین برای بسیاری از افراد که با سری جدید تولیدات زایس آشنایی ندارند باورکردنی نخواهد بود. این دوربین با کیفیت به زودی یکی از بهترین گزینه های حال حاضر موجود در بازار برای تیراندازان و شکارچیان خواهد بود.
بهره گیری از رتیکل بالستیکی RZ6 که مشابه رتیکل Rapid Z600 این کارخانه است برای تیرانداز این امکان را به وجود می آورد که به راحتی و در شش فاصله مختلف تیراندازی با دقت داشته باشد. میزان فاصله بین خطوط در این رتیکل طوری در نظر گرفته شده که برای کالیبرهای رایج غیر مگنوم نظیر 270  و 06-30 و 308 و کالیبرهای مشابه تناسب دارد.



به گونه ای که با توجه به توصیه های زایس و پس از صفر کردن سلاح در فاصله 200 یاردی و با مرکز رتیکل, هر خط رو به پایین برای 100 یارد فاصله دورتر مناسب بوده و تا نهایت برد 600 یارد برای محاسبه افت گلوله می توان از خطوط پایین این رتیکل استفاده کرد.
همچنین رتیکل RZ8 برای کالیبرهای مگنوم  نظیر 300 مگنوم - 270 مگنوم - 7 مگنوم و غیره مناسب است. این رتیکل همچنین میتواند برای کالیبرهای عادی و افرادی که با توجه به افت تیر زیاد سلاحشان نیاز به خطوط شاخص معیار بیشتری برای تیراندازی در فواصل متعدد نیاز دارند. در عین حال رتیکل ساده Z-PLEX نیز برای افرادی که کماکان به روش سنتی محاسبه افت تیر علاقمندند و یا در فواصل نزدیک هدف زنی می کنند با قیمتی مناسب تر عرضه شده است.
لازم به توضیح است در رتیکل های RZ6  RZ8 پس از صفر اولیه دوربین در فاصله 200 یاردی, هر یک از خطوط مدرج زیر رتیکل برای فاصله 100 یارد بعدی مناسب است.
شفافیت و روشنایی دید کم نظیر, رتیکل مدرج قابل تیراندازی در چند فاصله مختلف, سیستم داخلی تضمین شده و خلاصه کلام؛ زایس بودن این دوربین , با کیفیت دیرینه تضمین شده از این پس رقیبی سرسخت برای رقبای هم قیمت خود نظیر مئوپتا و لئوپولد خواهد بود.



عرضه این محصول با گارانتی و خدمات پس از فروش فعال در ایران یکی از نکات مثبت این محصول است. تمامی مدل های سری TERRA  با دو سال گارانتی " قوچ " نماینده انحصاری محصولات اپتیکی زایس در ایران عرضه می شود.

نظرات

 
captcha

 
ارسال نظر
مقالات جدید
مقالات پربازدید

فروشگاه لوازم شکار و طبیعت گردی قوچ

Top